Salamipasta med grönsaker

17Nov09

Salamipasta
Halva grejen med den här matbloggen är att jag får en anledning att skriva ner god mat vi lagar så jag själv kommer ihåg den senare. Ofta lagar man goda grejer som man senare inte alls har en aning om hur man gjorde. Det här receptet är ett sånt exempel som jag skulle komma ihåg som ”pasta, salami och lite grönsaker – det var ju gott” men så skulle jag glömma den goda citrondressingen som ju var hela rätten i detta fall!

Salamipasta med grönsaker – 4 portioner

  • Pasta – jag gillar stora pastasorter som den på bilden
  • 1 röd lök
  • 1 gul paprika
  • 1 pkt pepparsalami
  • Svarta oliver
  • 1 pkt fetaost
  • 1 citron
  • olivolja

Klyfta rödlöken och paprikan. Fräs på rödlöken och paprikan. Lägg i salamiskivorna på slutet och låt dem bli varma. Koka pastan. Blanda en dressing av pressad citron, olivolja, oregano, salt och peppar. Blanda ihop grönsakerna, salamin med pastan och oliverna. Smula över fetaost och blanda ner dressingen.

Servera med en god sallad och ett gott bröd.

Receptet är en hopblandning av ett pickipickirecept pasta med salamichips och ett alltommat recept på kycklingpastasallad

//Angelina



No Responses Yet to “Salamipasta med grönsaker”

  1. Kommentera

Lämna en kommentar